woensdag 9 november 2011



FAN CLUB VOOR CONDE SYDNEY

DE ZIGEUNER SWING UIT DE JORDAAN.



OH JORDAAN, OH JORDAAN BIJ VOLLE MAAN WIE HAD DAT OOIT GEDACHT, SNACHTS NA TWAALFE OP DE LINDENGRACHT!!!
El Conde Sydney is de meest temperamentvolle vertegenwoordiger van een Jordaan van heel lang geleden. Afkomstig uit een van de oudste europese families en afkomstig van een van de meest temperamentvolle Jordaan families van de Rosielle's' de Rosielle's (oorsprongkelijk de Roscillae en Roussille) waren de pioniers van de temperamentvolle muziek in het "Nieuwe Werck" de latere Jordaan. Zij brachten gitaren en later harmonikas mee vanuit het spaans-catalaans-zuid franse land en waren de gene die de eerste straat en buurt feestjes spontaan lieten ontstaan. De Rosielle's bespeelde de eerste jordanese cafes en wisten hun aanstekelijke zigeuner en jordaan rytmes generatie op generatie in de familie te houden. Conde Sydney is de pure en echte zigeuner stem en improvisatie meester van een Jordaan dat niet meer bestaat. Een levend monument dat alle gevoelens uit het verleden van oud Amsterdam en oud Jordaan vanuit zijn tenen met heel veel temperament de ruimte in gooit. Amsterdam, Nederland en de Jordaan mogen trots zijn op deze unieke levens zanger die iedereen laat mee participeren in een echt stukje verleden en heden en iedereen laat dansen op die pure swingende Jordanese-zigeuner rytmes en rhumbas. 
-



Email aan Graaf Sydney.
d.d. 16/11/2016.


Goede middag Sydney,

Waarschijnlijk is mijn bedankje aan jou vanaf mijn tablet nooit aangekomen, want ik heb nooit een verzendbevestiging gekregen van de webmaster. Het was aangenaam vertoeven op de vismarkt van Alicante in jouw aanwezigheid, waarvoor ook namens mijn vrienden nogmaals dank. Hoe kan het zo lopen ? Dat je het Rumba Catalana beest van Peret uit mijn jeugdjaren weer in me naar boven haalde was op zich al heel bijzonder. Maar na terugkomst las ik over je familie, jouw verleden en je band met de Jordaan, in het bijzonder de Lindengracht, de Noorderkerk en omstreken. Dat is wel heel bijzonder. Samen met mijn vriend Alexander heb ik in lang vervlogen tijden een aantal jaren kantoor gehouden in de Noorderkerkstraat in het pand met de gevelsteen Het Geloof, Hoop en Liefden, op twee na het laatste huis tegenover de kerk. Waarschijnlijk kwamen we steevast in de verkeerde kroegen, want ik heb je nooit mogen ontmoeten. Dat zoiets alsnog gebeurt, notabene op de vismarkt van Alicante, zie ik als een geschenk uit de hemel en een late beloning van Onze Lieve Heer voor mijn verfijnde muzieksmaak. En dat op mijn zeventigste. Het orgel speelt al lang niet meer op de Lindengracht, maar ik kom er nog regelmatig. Wie weet; nu dit is gebeurd, lijkt alles ineens mogelijk.



Fijn dat ik je mocht ontmoeten, je bent inderdaad wie je bent. Gevoelsmens, bevlogen muzikant, levensgenieter en uiterst aangenaam gezelschap.


Een warme groet,



Cees Veuger.

_____________



EL CONDE SYDNEY IN PROEFLOKAAL DE OOIEVAAR AMSTERDAM


                                            EL CONDE IN DE OUDE PARIJSE BODEGA (PARIS)


                                        EL CONDE IN DE SPAANSE FLAMENCO WIJK SANTA CRUZ.


                               EL CONDE EN VRIENDEN TIJDENS DE VELEN CAFETOCHTEN IN HET ZUIDEN

                    DE DIVERSE GERESERVEERDE BARREN VOOR EL CONDE en MUSKETIER VRIENDEN.

EL CONDE SYDNEY OP ACHTJARIGE LEEFTIJD


                                                 EL CONDE OP PRIVE FEEST IN FRANKRIJK


                                    RAMSES SHAFFY EN GRAAF SYDNEY ALS VANOUDS OP CAFETOUR


                              MIDDAS DEKKERS EN EL CONDE SYDNEY, ODE AAN DE DEKKERS FAMILIE.